Rotschitza-Klamm (B/C) – ferrata przez wodospady

Ferrata poprowadzona korytem wąwozu Rotschitza przez pionowy próg wzdłuż wodospadu. Jest bardzo dobrze ubezpieczona, położona blisko parkingu. Idealna do sprawdzenia swoich umiejętności na trochę trudniejszej trasie. Przejście pierwszego mostu linowego zapewnia sporo wrażeń, a z góry rozciąga się piękny widok na jezioro Faaker See.

Ferrata:  B/C Ferraty skala trudności 900 GPierwszy most linowy nad wodospadem Rotschitza-Klamm

Kraj: Austria
Rejon: Karyntia
Czas: 1/2 dnia
Pora roku: lato, jesień
Podejście: ścieżką 0:40 h
Ferrata: 100 Hm; 0:30 h (wodospady)
Powrót:
ścieżką 0:40 h
Jakość ubezpieczeń: bardzo dobra
Wysokość n.p.m.  min. 970 m; max. ok. 1220 m
Razem: ok. 2:00 h/250 Hm

Ważne: W wąwozie nawet w upalne dni jest mokro – śliska skała.

Zobacz dodatkowe informacje:

DOJAZD       EKWIPUNEK       POGODA       UBEZPIECZENIA

Więcej informacji praktycznych w panelu bocznym (PC) lub na końcu artykułu (mobilne).

Komplet dodatkowych informacji o wyprawie dostępny jest na panelu bocznym (po prawej stronie).

Ferrata Rotschitza-Klamm - mapa

Podejście zaczynamy z parkingu przed pensjonatem Baumgartner położonego nad miejscowością Altfinkenstein (ok. 13 km od Villach). Spacerową ścieżką (szlak nr 603) wchodzimy w dolinę potoku Rotschitzabach, gdzie skręcamy w prawo – prosto pod wodospad.

Tutaj zaczyna się ferrata. Na początek wejście pionową ścianką przy wodospadzie.

Powyżej skalnym korytem potoku (ślisko i mokro) podchodzimy do głównej atrakcji trasy, czyli mostu linowego nad wodospadem.

Jest to najtrudniejszy fragment ferraty (C). Samo wejście na liny mostu wymaga już trochę wysiłku. Posuwając się po linie nad wodospadem możemy podziwiać piękny widok na jezioro Faaker See (prawda, że ładna nazwa?) i dolinę rzeki Drau.

Powyżej znowu korytem potoku docieramy na kolejny mostek linowy.

Przechodzimy pod “prysznicem” bocznego strumienia i dalej w górę, trawersując wilgotne ściany wąwozu, wychodzimy na sztuczny (drewniany) próg potoku.

Dalsza droga biegnie już w łatwym terenie, ale dalej korytem potoku w górę. Otwiera się widok na grań zamykającą dolinę z wyraźnym szczytem Schwarzkogel (Črni Vrh) 1842 m, który leży na granicy Austrii i Słowenii.

Ścieżka skręca w prawo i łączy się ze szlakiem nr 683, którym w ok. 40 minut schodzimy bezpośrednio na parking przed pensjonatem Baumgartner. Po drodze możemy podziwiać jeszcze kilka ładnych widoków na jeziora Faaker See i Wörthersee.