Używając aplikacji RATUNEK wzywasz odpowiednie służby ratunkowe, podając automatycznie swoją lokalizację w terenie.

Co jest niezbędne do użycia systemu:
  •  Zainstalowana w telefonie komórkowym aplikacja Ratunek (do pobrania w Google Play – bezpłatnie)
  •  Telefon wyposażony w moduł GPS i aktywną kartą SIM (abonament lub karta)

 

Warto być przygotowanym

Dodatkowo (nie jest to konieczne do wezwania pomocy) możemy wypełnić w aplikacji Książeczkę Medyczną, gdzie podajemy imię, nazwisko, datę urodzenia, dane osoby do powiadomienia o wypadku, grupę krwi, stan zdrowia (choroby przewlekłe, alergie, przyjmowane leki, przebyte operacje, itp.) oraz czy jesteś głuchoniemy. Dane te zostaną przekazane ratownikom wyłącznie w trakcie wezwania pomocy i znacznie usprawnią procedurę zgłoszenia wypadku.

Pamiętaj o naładowaniu baterii telefonu lub miej ze sobą powerbank.

 

Wezwanie pomocy

1.  Uruchom aplikację

2.  Uruchom lokalizację GPS (jeżeli nie jest włączona)

3.  Wybierz lokalizację (woda lub góry)

4.  Naciśnij 3 razy przycisk (następuje automatyczne wysłanie danych do ratowników i połączenie głosowe z dyżurnym ratownikiem GOPR lub TOPR)

5.  Potwierdź zgłoszenie w rozmowie z ratownikiem i udziel odpowiedzi na jego pytania.

6.  Zastosuj się do poleceń ratowników

Opcjonalnie, przy słabym zasięgu lub niskim poziomie baterii – pomoc możemy wezwać wysyłając SMS.

 

Zalety aplikacji RATUNEK
  •  Ratownicy otrzymują dokładną lokalizację wzywającego pomocy
  •  Mogą śledzić zmianę pozycji poszkodowanego
  •  Mają informację o stanie baterii telefonu, z którego wysłano wezwanie pomocy
  •  Otrzymują informacje zapisane w Książeczce Medycznej (stan zdrowia wzywającego pomocy)
  •  Przy słabym zasięgu uniemożliwiającym normalne połączenie, aplikacja próbuje wysłać do ratowników SMS z lokalizacją telefonu

Pamiętaj: przy zupełnym braku zasięgu telefonii komórkowej, aplikacja nie powiadomi ratowników.