Krótka, ale bardzo atrakcyjna wycieczka na Signal de Bassia z pięknymi widokami na pasmo Pirenejów wysokich, łącznie z Pic du Midi de Bigorre. Trasa nie ma trudności technicznych i jest osiągalna właściwie dla wszystkich.

Różnica wysokości: 506 m
Około 3 godzin tam i z powrotem

DOJAZD: Przełęcz Beyrède znajduje się 13 km od Sainte-Marie-de-Campan. Dojeżdżamy drogą D918 (kierunek przełęcz Aspin), następnie w przysiółku Espiadet skręcamy w lewo w leśną drogę, którą dojeżdżamy do parkingu na przełęczy.

Z parkingu idziemy stromo pod górę szlakiem żółtym. Początkowo jest to ścieżka prowadząca przez łąki.

Signal de Bassia, Pireneje

Po łagodnym skręcie w lewo, wchodzimy do świerkowego lasu.

Dalej szlak prowadzi skrajem lasu, by po wyjściu na otwartą przestrzeń skręcić w lewo. Teraz trawersujemy południowe zbocze Bassia. Tutaj naszym oczom ukazuje się piękny widok na szczyty Pirenejów.

Obchodzimy lewą stroną skalne rumowisko i docieramy na przełęcz znajdującą się 100 m poniżej szczytu. Tutaj skręcamy w prawo na grań, która zaprowadzi nas na Signal de Bassia.

Signal de Bassia, Pireneje

Ta krótka wycieczka, która nie wymaga wielkiej kondycji i jest osiągalna właściwie dla wszystkich, oferuje jednak piękne widoki na pasmo Pirenejów wysokich, łącznie z Pic du Midi de Bigorre, widocznym poniżej.

Powrót odbywa się tą samą drogą.