Niewielkie, ale ładnie położone jezioro Arou jest świetnym pomysłem na górski spacer, idealny nawet dla rodzin z dziećmi. Jezioro znajduje się w kotlinie, u stóp imponującego szczytu Arbizon. Miejsce jest urokliwe, wg przewodników, jeśli pojawić się tu odpowiednio wcześnie rano można zobaczyć świstaki oraz konie, które przychodzą napić się wody z jeziora.
Widokowy jest także dojazd do miejsca startu wycieczki, droga przebiega bowiem wzdłuż imponujących pirenejskich pastwisk.

Autorami wyprawy są Agnieszka, Zosia i Marek

Kraj: FrancjaJezioro Arou Pireneje
Rejon: Pireneje
Punkt wyjścia: parking na przełęczy Hourquette d’Ancizan
Czas: 1/2 dnia
Pora roku: wiosna, lato, jesień
Trudności: brak trudności technicznych
Suma wzniesień: 260 m
Czas wyprawy: ok. 2,5 h (sam przemarsz)

Zobacz dodatkowe informacje:

SŁOWNIK       EKWIPUNEK     UBEZPIECZENIA

DOJAZD: Jezioro Arou znajduje się na wysokości 1786 metrów w dolinie Campan. By dotrzeć tam z miejscowości Sainte-Marie-de-Campan, należy pokonać dystans 15 km drogą D918 w kierunku przełęczy Aspin, a następnie, w stacji turystycznej Payolle, skręcić w prawo w drogę D113, w kierunku Hourquette d’Ancizan.

Sama podróż samochodem jest prawdziwą przyjemnością. Jadąc wąską, krętą drogą, możemy podziwiać piękne krajobrazy Pirenejów.

Jezioro Arou Pireneje

Tablice przy drodze ostrzegają, że należy jechać ostrożnie, gdyż znajdujemy się w strefie pastwisk. Już po kilku kilometrach, okazuje się, że to prawda i że krowy, konie i osły niewątpliwie mają tu pierwszeństwo.

Na szczycie przełęczy, zostawiamy samochód na małym parkingu, skąd rozpoczynamy wędrówkę, schodząc łagodnie około 200 m. Na pierwszym zakręcie skręcamy w lewo, w ścieżkę oznaczoną żółtym szlakiem. Można stąd podziwiać rozległe pastwiska Payolle.

Pokonujemy dwa strumienie.

Jezioro Arou Pireneje

Ścieżka delikatnie wznosi się na małą przełęcz Clot de Pourtillou. Przechodzimy na drugą stronę. Idziemy dobrze widoczną ścieżką, po lewej stronie płynącego w dole strumienia.

Dochodzimy do małego jeziorka na wypłaszczeniu.

Następnie ścieżka ponownie biegnie w górę na południe, by doprowadzić nas do jeziora Arou znajdującego się w ładnej kotlinie, u stóp szczytu Arbizon.

Jezioro Arou Pireneje

Do samochodu wracamy tą samą drogą.