Dojazd z Polski w rejon Tatr Słowackich jest stosunkowo łatwy i może się okazać, że w szczycie sezonu szybciej dotrzemy autem do Tatrzańskiej Łomnicy niż na parking na Palenicy Białczańskiej, skąd wszyscy wyruszają do Morskiego Oka. Z Krakowa do miasta Wysokie Tatry mamy do pokonania ok. 145 km, co nie zajmie nam dłużej niż 2,5 h. Na południową stronę Tatr dojedziemy też autobusem z Zakopanego lub Nowego Targu, a na miejscu możemy się bez problemów przemieszczać „Elektriczką”, którą widokowy przejazd jest atrakcją samą w sobie. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami dojazdu do wszystkich atrakcyjnych punktów w Tatrach Słowackich.

Porady dotyczące innych ważnych tematów takich jak UBEZPIECZENIA, CENY, KOLEJKI, SŁOWNIK  itp. znajduje się we wpisie SŁOWACJA – INFORMACJE PRAKTYCZNE

Jak dojechać w Tatry Słowackie

AUTOBUSEM   POCIĄGIEM    ELEKTRICZKA

DOJAZD SAMOCHODEM
(kliknij w nazwę aby zobaczyć szczegóły dojazdu)

Tatry Bielskie (słow. Belianske Tatry)

TATRZAŃSKA KOTLINA (słow. Tatranska Kotlina) – wycieczka do Schroniska pod Szarotką (słow. chata Plesnivec), do Doliny Białych Stawów i Dolin Koperszadów oraz Jaskini Bielańskiej

ZDZIAR (słow. Ždiar) – wycieczka na Szeroką Przełęcz

BACHLEDOWA DOLINA – Ścieżka w koronach drzew

Tatry Wysokie (słow. Vysoké Tatry)

ŁYSA POLANA (słow. Lysá polana) – wycieczka Doliną Białej Wody na Polski Grzebień

JAWORZYNA TATRZAŃSKA (słow. Tatranská Javorina) – wycieczka na Lodową Przełęcz i do Doliny Zadnich Koperszadów

TATRZAŃSKA ŁOMNICA (słow. Tatranska Lomnica) – kolejka na Łomnicę, Łomnicka Przełęcz, Rakuska Czuba

STARY SMOKOWIEC (słow. Stary Smokovec) – wycieczki na Hrebienok, do Wodospadów Zimnej Wody, Sławkowski Szczyt, do Doliny Staroleśnej i na Rohatkę, do Doliny Małej Zimnej Wody i Doliny Pięciu Stawów Spiskich

POPRADZKIE JEZIORO – parking i stacja elektriczki (słow. Popradské pleso) – wycieczka do Popradzkiego Jeziora, na Osterwę, Cmentarz Symboliczny, Koprowy Wierch, Rysy

SZCZYRBSKIE JEZIORO (słow. Štrbské Pleso) – wycieczki na Krywań, Solisko, wodospad Skok, Bystrą Ławkę, do Popradzkiego Jeziora

TRZY ŹRÓDEŁKA (słow. Tri studničky) – wycieczka na Krywań

Tatry Zachodnie (słow. Západné Tatry)

DOLINA ROHACKA – wycieczki na Rohacze i Salatyn (parking stacji narciarskiej Rohacze-Spalena)

PRIBYLINA – wycieczki na Baraniec i Otargańce

PODBANSKÉ – wycieczki do Cichej Doliny i Koprowej Doliny

Góry Choczańskie (słow. Chočské vrchy)

JASENOVÁ lub VALASKÁ DUBOVÁ – wycieczki na Wielki Chocz

KVAČANY lub PROSIEK – wycieczka Dolinami Kwaczańską i Prosiecką

Dojazd do punktów wypadowych w Słowackich Tatrach Wysokich i Bielskich jest praktycznie wspólny dla następujących miejsc:
Łysa Polana, Tatrzańska Jaworzyna, Zdziar, Bachledowa Dolina, Tatrzańska Kotlina, Tatrzańska Łomnica, Stary Smokowiec, Popradzkie Jezioro, Szczyrbskie Jezioro, Trzy Źródełka

Granicę ze Słowacją najlepiej przekroczyć w Jurgowie/Podspadach. Jadąc Zakopianką od strony Krakowa w Nowym Targu skręcamy na drogę nr 49 na Jurgów. Przejeżdżamy przez Białkę Tatrzańską i na rondzie w Bukowinie Tatrzańskiej skręcamy w lewo.
Jadąc z Zakopanego najlepiej jest również kierować się na Bukowinę Tatrzańską przez Poronin i na rondzie koło Term Bukovina skręcić w lewo na Nowy Targ (droga nr 960) i dojechać do kolejnego ronda, gdzie skręcamy w prawo na Jurgów. Krótszą drogą jest przejazd na Słowację przez Łysą Polanę, ale w sezonie tworzą się tu kilometrowe korki samochodów zmieżających do Morskiego Oka. Dodatkowo Słowacy zapowiadają zamknięcie mostu na Łysej Polanie już w 2019 roku.

W słowackich Podspadach dojeżdżamy do drogi nr 67 czyli tzw. Drogi Wolności (słow. cesta Slobody), która prowadzi od Łysej Polany, aż do Szczyrbskiego Jeziora.
Kliknij nazwę zaznaczoną na zielono, aby zobaczyć szczegóły dojazdu.
Skręcając w prawo dojedziemy do Jaworzyny Tatrzańskiej 3 km i do Łysej Polany (po słowackiej stronie) 7 km.
Skręcamy w lewo w kierunku na Poprad. Pniemy się cały czas w górę, aż do parkingu przy wyciągach Ski centrum „Strednica” nad wsią Zdziar (Ždiar). Tu zaczyna się trasa na Szeroką Przełęcz Przez Szeroką Przełęcz, Zielony Staw i Rakuską Czubę na Łomnicką Przełęcz. Zjeżdżamy do wsi Zdziar, gdzie zaczyna się odnoga szlaku na Szeroką Przełęcz, a nieco dalej mijamy skrzyżowanie, na którym skręcając w lewo dojedziemy do Bachledowej Doliny (1,2 km do parkingów).
Jadąc za główną drogą po 5 km wjeżdżamy do Tatrzańskiej Kotliny (parking w centrum do Jaskini Bielańskiej i kolejny ok. 450 m dalej przy przystanku autobusowym Čarda, skąd zaczyna się szlak: Tatry Bielskie przez Doliny Koperszadów .
Zaraz za Tatrzańską Kotliną skręcamy w prawo w drogę nr 537 na Smokovce /Tat. Lomnica. Po 15 km wjeżdżamy do Tatrzańskiej Łomnicy, gdzie zaczyna się już trasa tzw. “Elektriczki”, którą możemy podróżować, aż do Szczyrbskiego Jeziora lub do Popradu. Z Tatrzańskiej Łomnicy można wjechać Kolejką na Łomnicę i Skalnate pleso lub przejść na Hrebienok lub do Zielonego Jeziora.
Jadąc dalej Drogą Wolności po kolejnych niecałych 7 km docieramy do Starego Smokowca. Trasa “elektriczki” łączy się tutaj z główną jej drogą z Popradu do Szczyrbskiego Jeziora. Aż do tego miejsca można też dojechać autobusem kursującym regularnie opisaną powyżej drogą z Zakopanego (dalej do Popradu). Stary Smokowiec jest bazą wypadową dla wielu górskich wycieczek, min. Hrebienok i Wodospady Zimnej Wody na Sławkowski Szczyt, do Doliny Pięciu Stawów Spiskich i innych.
Kolejnym naszym przystankiem przy Drodze Wolności jest Popradzkie Jezioro, a właściwie przystanek “Elektriczki” i parking o tej nazwie. Aby tu dojechać musimy za wyraźnymi drogowskazami z głównej drogi skręcić w prawo i podjechać ok. 1.2 km.  Możemy  stąd wyruszyć Nad Popradzki Staw , na Koprowy Wierch i Hińczowe Stawy i na Osterwę nad Popradzkim Stawem.
Po zaledwie 1,3 km od zjazdu do Popradzkiego Jeziora dojeżdżamy do skrzyżowania z drogą, która prowadzi do Szczyrbskiego Jeziora gdzie kończy się Droga Wolności i również tory “Elektriczki” z Popradu. Od głównej drogi do kolejnych parkingów, stacji kolejki, jeziora i innych atrakcji możemy samochodem przejechać jeszcze ok. 2,5 km, aż pod Hotel FIS. Szczyrbskie Jezioro to świetne miejsce na wycieczki na Krywań, Bystrą Ławkę, nad Wodospad Skok w Dolinie Młynickiej lub na Tatrzański Cmentarz Symboliczny pod Osterwą
Dalsza część drogi nr 537 nosi nazwę Drogi Młodości i prowadzi najpierw do parkingu przy polanie Trzy Źródełka (Tri studničky) skąd możemy wyjść na Krywań – świętą góra Słowaków.
Kolejnymi etapami drogi są Podbanské i Pribylina, ale jeżeli jedziemy bezpośrednio z Polski to lepiej dojechać tu przez Chyżne.

DOLINA ROHACKA

Do Rohackiej Doliny najlepiej jest dojechać samochodem, około 33 km od polsko-słowackiej granicy w Chyżnem (z Krakowa do granicy około 100 km). Na Słowacji poruszamy się drogą E77/59, a następnie drogą szybkiego ruchu R3. Na tym odcinku nie jest wymagana opłata – winietka, więc bez obaw możemy z tej drogi korzystać.

Po około 22 km w miejscowości Podbiel skręcamy w lewo na drogę nr 584 do Zuberca. Po około 13 km, w centrum Zuberca przy kościele, skręcamy w lewo za wyraźnymi drogowskazami i po przejechaniu niecałych 9 km docieramy na olbrzymi parking stacji narciarskiej Rohacze-Spalena. Parking jest płatny 3 Euro za cały dzień (samochód osobowy). Kupując bilet na kolejkę linową dostaniemy rabat 2 Euro, jeżeli pokażemy bilet parkingowy (dane z 2016 r.)

Do Zuberca można też dojechać bezpośrednio z Zakopanego kierując się najpierw drogą nr 958 do Chochołowa, gdzie skręcamy na drogę nr 959 do Trsteny. Przekraczamy granicę i we wsi Vitanowa skręcamy w kierunku na Oravice (aquapark i skipark), które mijamy i za główną drogą dojeżdżamy do Zuberca. Skręcamy w lewo i jesteśmy na skrzyżowaniu obok kościoła. Cały przejazd z Zakopanego do Rohackiej Doliny ( ok. 55 km) zajmie nam ok. 1h (jeżeli nie natrafimy na korki po polskiej stronie).

PRIBYLINA

Punktem wyjścia do wyprawy na Otargańce lub Baraniec w Zachodnich Tatrach Słowackich jest wieś Przybylina (słow. Pribylina), a właściwie początek Doliny Wąskiej położony nad Raczkowym Potokiem, ok. 110 m powyżej głównej drogi nr 537. Do Przybyliny możemy dojechać okrążając Tatry od wschodu, przez Nowy Targ, Jurgów, Zdziar i Tatrzańską Łomnicę, lub od strony zachodniej przez Chyżne, Zuberec, Liptowski Mikulasz i Liptowski Gródek (obie trasy po ok. 190 km – ok. 3 h jazdy).

Przybylina leży przy drodze nr 537 (tzw. Droga Młodości) łączącej Liptowski Gródek (słow. Liptowski Hradok) i Szczyrbsie Pleso. W Przybylinie, w okolicach skansenu Muzeum Wsi Liptowskiej, skręcamy w dobrze oznakowaną drogę w kierunku północnym, która po 3,5 km doprowadzi nas do początku Doliny Wąskiej.

W pobliżu znajdują się kemping i kilka hoteli górskich. Jeżeli miejsca parkingowe przy samym mostku są zajęte musimy próbować zaparkować dalej w kierunku hoteli górskich, lub wcześniej przy kempingu.

tatry-otargance-dojazd

JASENOVÁ lub VALASKÁ DUBOVÁ

Wejście na Wielki Chocz proponujemy stosunkowo mniej uczęszczaną trasą ze wsi Jasenová oddalonej o 4,5 km od Dolnego Kubina w kierunku na Rużomberok. Najlepiej jest tu dojechać autem od strony przejścia granicznego w Chyżnem (ok. 56 km ; 1 h jazdy) drogą nr 57 w kierunku na Rużomberok. Dojeżdżając do wsi Jasenová nie zjeżdżamy za drogowskazem (JASENOWA prosto), ale jedziemy dalej główną szosą ok. 500 m do przystanku autobusowego i dopiero tutaj skręcamy w prawo. Samochód możemy zostawić po drugiej stronie szosy (przejazd pod drogą) lub zjechać w dół do wsi, gdzie przy domach możemy spytać o możliwość zaparkowania. Spotkaliśmy bardzo miłych gospodarzy, którzy pozwolili nam zostawić auto przy swoim ogrodzeniu.

Przystanek autobusowy przy drodze nr 57 w JasenovejPrzystanek autobusowy przy drodze nr 57 w Jasenovej

Jadąc dalej drogą nr 57 w kierunku na Rużomberk po4,5 km zjeżdżamy do centrum wsi Valaská Dubová, skąd niebieskim szlakiem również możemy wejść na Wielki Chocz.

Możemy również skorzystać z komunikacji autobusowej. Rejon Dolnego Kubina obsługuje firma Arriva Liorbus www.sadliorbus.sk , ale jest to już bardziej skomplikowana operacja.

KVAČANY lub PROSIEK

Z Polski najlepiej dojechać jest tu samochodem przekraczając granicę w Chyżnem. Na Słowacji poruszamy się drogą E77/59, a następnie drogą szybkiego ruchu R3. Na tym odcinku nie jest wymagana opłata – winietka, więc bez obaw możemy z tej drogi korzystać. Po około 22 km w miejscowości Podbiel, skręcamy w lewo na drogę nr 584 do Zuberca. Można tu też dojechać bezpośrednio z Zakopanego kierując się najpierw drogą nr 958 do Chochołowa, gdzie skręcamy na drogę nr 959 do Trsteny. Przekraczamy granicę i we wsi Vitanowa skręcamy w kierunku na Oravice (aquapark i skipark), które mijamy i za główną drogą dojeżdżamy do Zuberca.
Kontynuujemy jazdę drogą nr 584 w kierunku na Liptovský Mikuláš. Po ok. 21 km skręcamy w prawo na Kvačany i po przejechani całej wsi (ok. 3,2 km) docieramy na parking przed wejściem do Doliny Kwaczańskiej (do Kvačan: z Chyżnego ok. 60 km, 1:00 h / z Zakopanego ok. 70 km, 1:20 h)

Jeżeli chcemy dojechać do wsi Prosiek, to nie skręcamy na Kvačany, tylko jedziemy dalej ok. 2,5 km i skręcamy w prawo na Rużomberok, a po kolejnych 2 km w prawo na Prosiek.

Szczegóły dojazdu i parkingów:

Łysa Polana

Na Łysą Polanę można dojechać też autobusem lub samochodem na polską stronę (parkingi) i przejść na piechotę przez most na Słowację.
Auto możemy pozostawić na płatnym parkingu po polskiej lub słowackiej stronie, cena oscyluje w okolicach 20 PLN lub 4 Euro za dzień.

Jaworzyna Tatrzańska

Wejście na szlak zaczyna się przy charakterystycznym ostrym zakręcie w centrum wsi. Po drugiej stronie drogi przy bistro znajduje się mały, płatny parking, a drugi, większy jest nieco niżej (ok. 5 Euro / dzień) – podobno nie zawsze jest czynny.

Do Tatranskiej Javoriny można dojechać również autobusem. Na razie z Zakopanego przez Łysą Polanę (firma Strama http://www.strama.eu/ ), ale po zamknięciu mostu na Łysej Polanie, zapewne się to zmieni.

Zdziar

Jeszcze przed zjazdem do wsi Zdziar, po prawej stronie znajduje się duży parking Ski centrum „Strednica”(18,5 km od wsi Podspady). Zaczyna się tutaj zielony (dalej czerwony) szlak na Szeroką Przełęcz. Na trasę można wyruszyć też z samego Zdziaru, ale trudniej tam o parking, a dodatkowo widoki z Stredicy są wspaniałe.

Do Zdziaru (Strednicy) można dojechać również autobusem. Z Zakopanego przez Łysą Polanę do Starego Smokovca (uwaga: linia jest czynna sezonowo: http://www.strama.eu/). Po zamknięciu mostu na Łysej Polanie, mogą pojawić się zmiany w rozkładzie jazdy).
Możemy też skorzystać z autobusów słowackiego przewoźnika SAD Poprad: http://www.sadpp.sk/poriadky.html Autobusy odjeżdżają z Łysej Polany (po słowackiej stronie).

Bachledowa Dolina

Skręt w lewo do Bachledowej Doliny z drogi Łysa Polana – Poprad, znajduje się 10,7 km od wsi Podspady na końcu Zdziaru. Od skrzyżowania podjeżdżamy 1,2 km gdzie znajdują się parkingi (płatne 3 Euro za dzień).
Do skrzyżowania przy głównej drodze można dojechać również autobusem, zobacz AUTOBUSY.

Tatrzańska Kotlina

W Tatrzańskiej Kotlinie znajdziemy kilka parkingów, w centrum, gdzie zaczyna się szlak do Jaskini Bielańskiej i ok. 450 m dalej w kierunku Popradu, przy przystanku autobusowym Čarda, skąd zaczyna się szlak do Schroniska “Szarotka” (słow. chata Plesnivec). Wszystkie parkingi są płatne (ok. 3 Euro/dzień)

Do Tatrzańskiej Kotliny można dojechać również autobusem, zobacz AUTOBUSY

Tatrzańska Łomnica

Znajduje się tu sporo parkingów, jeżeli wybieramy się w góry (pieszo lub kolejką), to najlepiej jest przejechać prawie całe centrum i na rondzie skręcić w prawo za znakami do kolejki na Łomnicę. Bezpośrednio przy dolnej stacji kolejki jest kilka dużych bezpłatnych parkingów (dane 2018r.).

Jeżeli chcemy się dostać do stacji “Elektriczki” (po lewej stronie głównej drogi), to z opisanych powyżej parkingów musimy przejść się spacerkiem między zabudowaniami ok. 600 m. Do Tatrzańskiej Kotliny można dojechać również autobusem, zobacz AUTOBUSY lub Elektriczką, zobacz ELEKTRICZKA

Stary Smokowiec

Przed wjazdem do Starego Smokowca (od strony Tatrzańskiej Łomnicy) włączamy się do głównej drogi prowadzącej z Popradu (w prawo). W centrum skręcamy w pierwszą uliczkę w prawo, którą dojedziemy do parkingów przy dolnej stacji kolejki na Hrebienok. Opłata za dzień postoju wynosi 6 Euro (2019 r.).
Może się zdarzyć, że po powrocie do auta nie uda nam się znaleźć parkingowego, ale za szybą znajdziemy karteczkę z informacją że trzeba zapłacić za parking albo SMS-em (tylko dla osób ze Słowackim numerem) 2 euro za 4 h, 4 euro za 12 h, albo przez aplikacje, która można pobrać. Jeżeli na miejscu nie ma zasięgu, ciężko ja pobrać. Przeważnie podany jest tez nr telefonu pod który można zadzwonić i spytać jak rozwiązać problem, lub poprosić innych turystów (Słowaków) o wysłanie SMS-a.

Po lewej stronie głównej drogi znajduje się dworzec autobusowy i stacja “Elektriczki”. Dojedziemy tu autobusem, zobacz AUTOBUSY lub Elektriczką, zobacz ELEKTRICZKA

Popradzkie Jezioro

Parking zorganizowany jest wzdłuż drogi (ok. 1,2 km od zjazdu z głównej drogi) przy stacji Elektriczki. Za całodzienny postój samochodu osobowego zapłacimy 6 Euro. W sezonie, przy dobrej pogodzie, trzeba się tu pojawić co najmniej o 8 rano. Później będziemy zmuszeni do parkowania na samym końcu drogi, czyli czeka nas dodatkowy spacer po asfalcie.

Do Popradskégo Plesa można dojechać również autobusem z przesiadką na Elektriczkę w Starym Smokowcu. Więcej informacji – zobacz AUTOBUSY i ELEKTRICZKA

Szczyrbskie Jezioro

Od zjazdu z głównej drogi (w prawo), droga wspina się zakosami do pierwszych zabudowań Szczyrbskiego Jeziora. Po lewej mijamy pierwszy parking, przejeżdżamy pod wiaduktem Elektriczki i po lewej mijamy wjazd na Parking Centralny (słow. Centrálne parkovisko). Wyżej znajdują się kolejne, mniejsze parkingi komunalne i hotelowe. Dokładne informacje i ceny znajdują się na stronie: https://www.strbskepleso.sk/parkovanie.

W Szczyrbskim Jeziorze znajduje się końcowa stacja Elektriczki. Dociera tu również linia kolejki wąskotorowej ze wsi Štrba. Więcej informacji – zobacz ELEKTRICZKA

Trzy Źródełka (słow. Tri studničky)

Parking znajduje się przy głównej drodze, ok. 9,2 km od skrzyżowania (zjazdu) do Szczyrbskiego Jeziora jadąc w kierunku na Podbanské. Parking jest mały, więc trzeba być tutaj odpowiednio wcześnie. Opłata za cały dzień wynosi 5 € (2018 r.) i jest czynny od 6.00 do 18.00. Przy samym parkingu jest wejście na szlaki na Krywań (czerwony, potem zielony lub czerwony, potem niebieski) i Szczyrbskiego Jeziora (czerwony).

AUTOBUSY

Równie wygodnie możemy dojechać na słowacką stronę Tatr autobusem. Z Krakowa do Koszyc kursuje regularna linia autobusowa Loe-expres. Trasa prowadzi przez Nowy Targ, Bukowinę Tatrzańską, Zdziar, Tatrzańską Łomnicę, Stary Smokowiec i Poprad. Więcej informacji znajdziemy na stornie: https://www.leoexpress.com/pl
Dodatkowo w sezonie letnim od 16 czerwca do 15 października kursuje regularna linia autobusowa z Zakopanego do Popradu. Komplet informacji na stronie: http://www.strama.eu/
Można też dojechać w Polsce na Łysą Polanę, przejść przez most graniczny i po słowackiej stronie wsiąść do lokalnego autobusu SAD Poprad. Rozkład jazdy na stronie http://sadpp.sk/cest/pppri/706425.pdf. Będąc już po słowackiej stronie możemy korzystać z licznych lokalnych połączeń autobusowych w rejonie Popradu: http://sadpp.sk/cestovne-poriadky/ lub w rejonie Tatr Zachodnich: https://www.arrivaliorbus.sk/
Po zachodniej stronie Tatr nie udało się, niestety, nam znaleźć żadnej regularnej linii autobusowej, którą moglibyśmy przejechać z Polski do Zuberca, czy w okolice Liptowskiego Mikulasza (jeżeli ktoś posiada więcej informacji, prosimy o kontakt).

ELEKTRICZKA

Najlepszą formą komunikacji w regionie jest tzw. “Elektriczka” Tatrzańskich Kolei Elektrycznych (TEZ). Jest to rodzaj tramwaju (po słowacku elektriczka to tramwaj), którego linie łączą wszystkie ważniejsze miejscowości Tatr Wysokich od strony południowej. Z Popradu możemy dojechać przez Stary Smokowiec do Szczyrbskiego Jeziora i dalej do Strby lub z przesiadką w Starym Smokowcu do Tatrzańskiej Łomnicy. Przez cały dzień kursuje co godzinę. Najważniejsze informacje przedstawia infografika TEZ , a dokładny rozkład jazdy znajdziemy na stronach: https://www.slovakrail.sk/en/timetables.html

linia 184 Starý Smokovec – Tatranská Lomnica

linia 183 Poprad-Tatry – Starý Smokovec – Štrbské Pleso

Linia 182 Štrba – Štrbské Pleso

Cena biletu jest zależna od ilości km – z tabeli odległości wybieramy jaki bilet musimy kupić (za ile Euro). Bilety można kupić w kasie biletowej, w automacie (tylko na dużych stacjach) lub na stronie https://www.slovakrail.sk/en/prices-and-discounts/high-tatras.html
UWAGA:  w pociągu nie ma możliwości zakupu biletów (na schemacie tras są oznaczone możliwości zakupu biletów), bilet należy skasować zaraz po wejściu do wagonu. W przypadku przesiadki bilet kasujemy tylko w pierwszym pociągu – zobacz więcej informacji.

Cena za przejazd jest relatywnie niska biorąc pod uwagę przepełnione parkingi i ich cenę (5 do 10 Euro), “Elektriczka” jest bardzo komfortowym środkiem komunikacji. Przejażdżka kolejką jest również dodatkową atrakcją, po drodze możemy z okien podziwiać naprawdę piękne panoramy.

POCIĄG

Teoretycznie istnieje możliwość dotarcia do Popradu koleją, ale wyłącznie z Muszyny i tyko w sezonie.